نه میخوام بگم بده ، نه میخوام بگم خوبه
همیشه توی هر جامعه ای وقتی چیز جدیدی وارد میشه ، ناخودآگاه اکثریت اون جامعه که توانایی سوق به سمتش رو دارن ، به سمتش حرکت میکنن ، یعنی چطوری بگم هرکسی توانش رو داشته باشه ازش استفاده میکنه


یک جامعه از یک بخش کلی تشکیل نشده ، توش پره از اقشار مختلف ، تحصیل کرده ، دکتر ، مهندس ، خلبان ، معلم ، متخصص ، تکنسین ، بی سواد و گونه های مختلف دیگه که هر کدومشون از هر امکانی از هر تکنولوژی به میزان سطح دانش و فرهنگ خودشون استفاده میکنن
مثلا وقتی یک نرم افزار ردیاب وارد بازار بشه ، یک سری ازش بعنوان ابزاری برای حفاظت از وسایلشون استفاده میکنن ، یک سری به فکر سو استفاده میفتن و آدمهای دور و بر رو کنترل میکنن ، یه سری از خانوما و آقایون میفتن دنبال چک کردن لحظه ای همسرشون و امثالهم :)))
میخوام بگم هر چیزی دست هر کسی باشه ، ازش جوری برداشت میکنه که سطح درک خودش میرسه
چند وقتیه توی جامعه ما چیزی باب شده بعنوان سریال های ماهواره ای ، که بسیار هم پر طرفداره ، مخصوصا از طرف خانمها ، بعضا عده ای رو میشناسم که جوری دنبال میکنن این سریال هارو که اگر براشون آزمونی برگزار میشد شک ندارم همه تا مدرک فوق تخصص پیش میرفتن
انصافا بگم خودم نهایتش یک یا دوقسمت ازین سریال هارو به اصرار دوستان از داخل فلش های معظمشون دیدم ، که شاید به ده دقیقه هم نکشیده باشه ، اما به اندازه سطح درک پایین خودم ازش برداشت بدی داشتم ، یعنی جوری برداشت کردم که داره یک سری قبح هارو میشکنه حالا کاری ندارم چه چیزایی رو !
من نه جامعه شناسم ، نه روانشناسم ، نه سیاستمدارم نه هیچ چیز دیگه فقط یک موجود زنده ام که از قضا عضو این جامعه هم به حساب میام :)
خوب که نگاه میکنم میبینم جامعه هدف این سریال ها رو اکثر خانمها تشکیل میدن ، یعنی به شکلی که توی یک خانواده مادر خونه ، دخترای خونه ، در درجه پایینتر پدر خونه اگر وقت داشته باشه و در انتها میرسه به پسر خونواده ، اینجوری به نظر من خیلی منطقی و اصولی کل خونواده رو در نظر گرفتن ، بنیاد خونواده کیه ؟ من که فکر میکنم مادر ، و اون دختری که امروز مجرده روزی میشه مادر :)


اینکه چرا من ازین سریال ها نمیبینم چند تا دلیل داره که میخوام بگم :
1 - شخصا آدمی هستم که دوست ندارم چیزهای منفی رو در اجتماع ببینم وقتی کاری از دستم بر نمیاد
2 - این سریال ها در فرهنگی تولید میشن که بسیار زیاد با فرهنگ جامعه ما فاصله دارن ( فیلم سینمایی فرق داره ، یه بار میبینی تموم میشه میره)
3 - درسته سریال های تولید داخل قریب به 98 درصد بی محتوا و چیپ به حساب میان اما حداقل موضوع اصلیشون همون مشکل یا همون نقطه قوت داخل جامعه هست که حالا نه چندان جذاب بهش پرداخته میشه ( شاید هفته ای دو سه شب بتونم سریالی رو ببینم )
4 - بدم میاد از موضوعی که محوریت اکثر این سریالهاست ( خیانت در امانت ، چیزی که میتونم حدس بزنم تو همون کشورها درصدش خیلی کمتر از چیزیه که تو این سریال ها نشون میده )
5 - به دلایل منطقی البته از نظر خودم که اون هم اینه که این شبکه ها چرا باید یک سرال مثلا صد قسمتی که کلی هزینه تولیدش بوده رو رایگان دوبله و ترجمه کنن و رایگان تر در اختیار ما بذارن ؟ ( همیشه وقتی چیزی خیلی خوبه بیشتر از حد انتظار ، متاسفانه بهش شک میکنم مخصوصا معامله)
6 - ترجیح میدم روزی دو تا فیلم سینمایی قشنگ ببینم اما سریال رو دنبال نکنم
7 - و کلی دلایل دیگه که الآن یادم نمیاد :)))))

دوستان ، عزیزان ، شنوندگان و خوانندگان محترم ، نه قصد توهینی دارم ، نه قصد اینو که بگم من خیلی روشنفکر و متفکرم ، من فقط نظر شخصیم رو گفتم ببخشید اگه بد گفتم