بنام اونی که من و تو رو آفرید


تا حالا شده از فردا شروع کنی ؟

چند بار تا حالا از فردا شروع کردی ؟

اصلا هیچ وقت این تصمیم رو داشتی که از فردا شروع کنی ؟

فک میکنی میتونی از فردا شروع کنی ؟

شاید بارها و بارها این جمله ی نه چندان کلیشه ای رو به زبون آورده باشیم که اگه خدا بخواد از فردا شروع میکنم ، اما هیچ وقت از فردا شروع نکرده باشیم ! همیشه هم علتش رو نخواستن خدا یا قسمت نبوده یا الآن فرصتش رو ندارم دونستیم و یه جوری خودمون رو توجیه کردیم .

اساس جمله از فردا شروع میکنم بنظر من قشنگه چرا ؟ چون قرار شروع یک کار کلید بخوره حالا هر چی که میخواد باشه ، اما باز هم بنظرم این جمله از بن مشکل داره ، چون چرا از همین حالا شروع نکنیم ؟ چرا باید از فردا شروع کنیم ؟ 

البته برخی مواقع هست که مجبوری از فردا شروع کنی ولی این موارد معمولا کاری بزرگ نیستن ، مثلا میگی از فردا میخوام درس بخونم ولی الآن حالشو ندارم ، خوب درس خوندن کار سختی نیست اما راه اصلی برای رسیدن به بزرگترین هدف هاست ، البته من که دارم این حرفو میزنم خودم هنوز نتونستم این راه رو درست و تمام طی کنم ولی حداقلش اینه که راه رو میشناسم . اما یه موقع هست میگی از فردا میخوام صبح ها برم ورزش ، خوب برای ورزش صبحگاهی نمیتونی هر موقعی از روز بری بیرون پس به ناچار باید تا فردا صبح صبر کنی.

کلا میخوام بگم چقدر خوبه که وقتی میتونی تو زمانی که هستی کاری رو انجام بدی دیگه نندازیش به زمان بعدتر ، چون یه حسهایی آنی هستن و اگه همون لحظه بهشون جواب ندی ممکنه بعدا منصرف بشی ، منظورم این نیست که اگه یه وقت از دست کسی عصبانی شدی و تصمیم گرفتی باهاش قطع رابطه کنی دقیقا همون موقع این کار رو بکنی برعکس که باید صبر کنی و به نتیجه کارت فکر کنی و تصمیم عاقلانه بگیری ، ولی اگه یه وقت دلت برای خونوادت تنگ شد و نمیتونی همون موقع ببینیشون و میتونی بهشون زنگ بزنی خوبه که همون لحظه گوشی تلفنت رو ورداری و بهشون زنگ بزنی ، چون اگه این کارو بندازی برای فردا دیگه معلوم نیست چی پیش میاد.

سرتو درد نیارم ، خلاصش کنم ، بهترین کار اینه که تو کار خیر استخاره نکنی و تو کار شر پا نذاری ، خدا خودش کمکت میکنه که این کارارو انجام بدی فقط کافیه از نعمت عقلی که بهت داده درست و بجا استفاده کنی.

حالا بگو ببینم از فردا شروع میکنی یا همین الآن ؟